sobota, 28 lipca 2012

Od - drugiej - strony

Wiecie co ? Czasem w takie leniwe popołudnie jak sobie leże czy siedzę to lubię dużo myśleć .. ale to pewnie żadna nowość i pewnie każdy tak ma. Przy dobrej herbatce i słuchając dobrej muzyki. Tak to pomaga, czasem pomaga mi złapać relaks a innym razem przemyśleć coś poważnego. Potrzebuję tego i tyle. To takie bardziej chilloutowe rozkminy i refleksje, które ujawniają się z jakiegoś dystansu do danej sytuacji, ale są też te które podejmuje na żywo, prawie jak breaking news w BBC (którego ostatnio naoglądałem się w opór). Ale tak sobie myślę, że wszystkie te rzeczy o których myślę są bardzo subiektywne … Choć próbuję wczuć się w czyjąś sytuację i przejść się w jego butach to jakoś mi to nie wychodzi chyba.

Pewnie jestem w pewien sposób uzależniony od własnego zdania, własnej opinii i nie potrafię kogoś nie oceniać. Ale wydaje mi się to zupełnie naturalne … przecież wszystko  może wywołać impuls chęci bycia jurorem. I zawsze ta opinia bywa subiektywna a osądzany delikwent zapewne odbiera to zupełnie inaczej. Ale podczas tych bardziej dystansowych przemyśleń (siedząc na fotelu przewodniczącego jury) zawsze dążyłem do tego by jak najbardziej poznać perspektywę kogoś kto właśnie wystąpił na scenie. A scena jest wszędzie … i występować też może każdy, nie ważne czy to w szkole czy w sklepie, czy na osiedlu .. w wielu, wielu sytuacjach. Często oceny bywają krytyczne i wtedy pojawia się problem. Nikt nie lubi jak się go ocenia .. ja też. Tylko, że czasami wydaje nam się, że jako „ja” czyli jury mam prawo być nietykalny i nie podlegam żadnym ocenom.  Także swoich ocen może czasami nie warto ujawniać. Bo przecież nałóg mówienia prawdy bywa zły, można kogoś stracić albo dostać w kły.

Ale to już nie chodzi nawet o ocenianie … po prostu czasem chciałbym wiedzieć dlaczego ktoś zrobił tak a nie inaczej, dlaczego ktoś jest taki a nie inny … chciałbym znać powody, chciałbym znać odpowiedzi na te pytania, które tak często sobie zadaje podczas odległych rozmkin bądź przemyśleń live. A najbardziej pożądaną odpowiedzią jest chyba ta dlaczego ktoś ocenił mnie w akurat w ten sposób … albo jak mnie ocenił, co o mnie myśli. Ja mam takie kryteria a ktoś ma wobec mnie inne .. dlaczego ? Kim jestem dla innych ? Każdy jest tak oceniany … Ale ja bym chciał wiedzieć dlaczego.
W takich momentach właśnie najbardziej chciałbym zobaczyć co jest po tej drugiej stronie.

Chciałbym widzieć to wszystko od-drugiej-strony … wszystko co mnie otacza ma dwie strony, a może nawet jest i trzecia strona medalu. Ale wszystko z drugiej strony wydaje się ciekawe … każda sytuacja, każda historia


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz